JALAN2..

Monday 18 February 2013

THE BEST DRAMA EVER :)

Hai semua bertemu kita kembali di blog iedameswan.blogspot.com. Ari ni aku nak cite sikit hah pasal drama  yang aku suka sangat tengok zaman muda muda dulu. XD dulu cite petang2 kat tv best best wa cakap lu. Start pukul 2.30 sampai pukul 5.30 mesti dok bertapa kat depan tv, bukak siaran TV3. Start dengan cerita amerika latin/mexico kemudian filipina dan akhirnya thailand. Mungkin korang yang lahir sezaman aku je lalui perjalanan cerita ni kan??? Masa tu takde lagi cerita indon ni. Cerita dulu pun meleret leret tapi cerita dia logik dan masuk akal tak macam sekarang cite yang entah apa-apa. Nak nak cite indon adoyai sesak nafas nak tunggu tamat, dah lah ceritanya sangat lah tak logik di zaman melinium ni. Then, jalan cerita pulak lebih kurang je kadang-kadang pelakonnya pun orang yang sama. Cuma harapkan muka kacak dan comel pelakon untuk tarik rating tapi sudahnya jalan cerita hampeh. Walaupun dulu aku mengaku lah aku salah seorang peminat drama dari seberang. Tapi sekarang ni nak tengok pun takde selera. 
*maaflah kepada peminat cerita indon HEHE tak berniat hendak mengkritik hanya luahan dari hati yang ikhlas

so now, I'm gonna to share a little bit of awesome drama that I like to watch. Mungkin siapa yang lahir pada zaman aku tahu drama-drama ni,

  1. Wai rai high school-thailand

2. Freshy high school sambungan wai rai high school


3. Soda and ice tea-thailand


4. Pangko sayo-filipina


5. Rosalinda-mexico 


6. Sanay Wala Nang Wakas-filipina


7. Ikaw Ang Lahat Sa Akin-filipina 


8.Rubi-mexico


9.Sebenarnya banyak lagi drama legend dulu dulu aku nak cerita tapi aku lupa pulak tajuk dia. Maklumlah usia pun makin meningkat,, ingatan pun makin lemah. Hohoho
*amboi macam dah tua sangat je


Tapi sekarang semuanya tinggal sejarah, katanye. Almaklumlah sekarang ni semua orang sibuk terkejar kejar tengok cerita korea. Yelah mana taknya pelakon comel2 katanye. Walaupun ada yang cakap muka asal orang korea ni tak comel pun sebenarnya, tapi dyeorang cenderung buat plastic surgery. Betul ke??? Tak kisah lah tu semua kan, yang penting jalan cerita dia best dan sweet jea. Lagipun drama korea ni tak heavy macam drama filipina, thailand semua tu coz episod dye pun tak banyak, nak download pun senang kan. Suke suke. Aku pun salah seorang peminat drama korea jugak hehe cerita je lah lagu2 aku tak minat sangat. Tambahan pulak watak antagonis dia pun tak sakit hati sangat kalau nak compare dengan cite thailand tu, dah jahat jahat sangattt. 


okeylah sampai disini sahaja post untuk hari ni. Salam sayang dari Ida ;) 

p/s : in journey to finish watch marry me mary! korean drama. ^_^


pelakon utama marry me mary! Awww i like the hair and I want the hair like her too!!  ^o^

No comments:

Post a Comment