JALAN2..

Monday 11 June 2012

TUAN TANAH








Hai u'olls....
Hah kali ni aku nak cite serba sedikit tentang diri aku untuk tatapan korang semue. Dengan harapan kite boleh menjadi kawan yang lebih baik lepas ni kan.

Nama diberi Nur Hidayah Binti Meswan.

Aku dilahirkan dalam bulan kemerekaan. Ape lagi kalau bukan bulan August.

Anak kedua daripada dua adik beradik.

me and my lovely bro.


Laman mukabuka dan twitter: iedameswan@ymail.com


Aku juga merupakan bekas pelajar TI Kuantan dan juga KMTJ.

Bukan tu je, aku pernah terlibat dengan PLKN,, owh nak cerite pasal PLKN. Hurm, kenangan dekat PLKN semuenye 'sweet sweet' belaka. Dapat mengikuti latihan PLKN juga adalah kenangan paling indah dalam hidup aku. Jadi kepada korang yang dapat ke PLKN tu janganlah risau sangat, bukan teruk mana pun latihan  yang korang kene buat. Lagipun korang akan dapat banyak input yang berguna di sana. Aku jamin korang takkan rasa menyesal mengikuti PLKN.

Seterusnye, hurm aku ni memang sangat minat baca novel. Sehingga hari ini aku dah kumpul lebih dari 30 buah koleksi novel. Sekali sekala layan novel thriller pun best jugak kan.

Prinsip hidup aku senang je JADILAH DIRI SENDIRI. Biarlah orang nak kate kite gedik ke mengade-ngade ke. Yang penting kita dan keluarga kite lebih mengenali siapa diri kite yang sebenarnye. Betul tak?

Lagi satu, sentiasa MEMINTA MAAF. Kite kene lah sentiasa meminta maaf walaupun kadang kala bukan kite yang buat salah. Tak salah kan kalau kite mengalah untuk kebaikan bersama? Lagi-lagi dengan ibu bapa selalulah minta maaf dengan diaorang. Jangan tunggu raya baru nak mintak maaf. Kadang-kadang kita tak sedar kata2 kita dah melukakan hati mereka.


Kelas 5A2 di TI.


My bff at TI.


bersama rakan-rakan di PLKN.


meet my classmate C2T8.


this is my lovely roommate along and angah.

p/s:
"Jagalah dirimu baik-baik, usahakanlah kemuliaannya, kerana engkau dipandang manusia bukan kerana rupa tetapi kesempurnaan budi dan adab."


No comments:

Post a Comment